woensdag 17 december 2008

Parket weet niet van vrijlating moordenaar

Carlos Van Deun, verdacht van de moord op zijn vrouw, mocht gisteravond de gevangenis van Turnhout verlaten. Het parket viel uit de lucht, want het had beroep aangetekend tegen zijn vrijlating.

Carlos Van Deun (45) uit Schilde bracht op 15 november vorig jaar op een camping in Lichtaart zijn vrouw Nancy Hendrickx (39) om met een schroevendraaier. De raadkamer in Turnhout stelde hem gisteren op vrije voeten. Omdat het parket meteen in beroep ging, zou hij in de gevangenis blijven. Ondanks het beroep werd Van Deun gisteravond toch vrijgelaten.

De vrijlating is bevestigd door de gevangenis. Ook Bart Vosters, de advocaat van Van Deun, is op de hoogte. 'Ik heb mijn cliënt rond half acht aan de lijn gehad', zegt de raadsman. 'Hij stond toen buiten aan de gevangenispoort.'

Het parket in Turnhout viel gisteravond uit de lucht. 'Van een vrijlating weet ik niets', zegt woordvoerster Inge Delissen. 'Ik kan alleen zeggen dat mijn collega heeft verteld dat hij beroep heeft aangetekend.'

De vergissing komt bijzonder ongelegen. Afgelopen weekend kon enkel een ingreep van minister van Justitie Jo Vandeurzen de vrijlating verhinderen van Hassan Iasir (32), een verdachte van de moord op politieagente Kitty Van Nieuwenhuysen (23).

1 opmerking:

wesley zei

Ik ben wesley en ik weet waarover ik spreek dat was mijn mama en ze laten die zomaar vrij en dan durven ze te zeggen dat het nog perongeluk was, zoiets zouden ze straffen op moeten zetten, en ik ken carlos ook maar al te goe en dan bart vosters zijn zogezegde toespraak "Het motief voor de moord ligt in de relationele sfeer. 'Mijn cliƫnt beseft nog altijd niet wat hem heeft bezield', zegt Bart Vosters, de advocaat van Van Deun. 'De vele ruzies en drankmisbruik hebben hem gedreven. Hij houdt vol dat hij zijn slachtoffer niet bewust heeft opgezocht.' weet je wat ik daar van vind en daar weet ik alles van als hij niet drank verslaafd was dan waren er geen relationele problemen met vriendelijke groeten wes.